Szanowni Państwo.
W dniu 21 listopada br. na spotkaniu mieszkańców Osiedla „Dąbrowskiego” przedstawiono aktualny stan regulacji prawnej gruntów kolonii 1, 2 i 3 .
1. Po prawie 30 latach doczekaliśmy się uregulowania stanu prawnego nieruchomości części północnej Osiedla „Dąbrowskiego” – rejon ulic: L.Różyckiego, Kieleckiej, Łowickiej i J.Dąbrowskiego.
2. Dzięki 4 letnim staraniom przedstawicieli Rady Osiedla Dąbrowskiego, radnej dzielnicy Mokotowa, kierownictwa Administracji Osiedla oraz Urzędu Dzielnicy Mokotów, uzyskaliśmy zgodę władz miasta st. Warszawy na nabycie prawa własności gruntów za 1% ich wartości.
3. Na dzień 26 listopada 2024r. jest planowane podpisanie pomiędzy m.st. Warszawa a SM „Mokotów” umowy przeniesienia własności nieruchomości stanowiących tereny kolonii 1- 3 Osiedla „Dąbrowskiego”.
4. Podczas spotkania Kierownik Administracji Osiedla Pani Ewa Kępińska przedstawiła kwoty za 1m2 powierzchni lokali dla poszczególnych budynków, które stanowią podstawę do obliczenia kwoty jaką będą zobowiązani zapłacić członkowie spółdzielni. Obecnie oczekujemy decyzji Zarządu co do sposobu zapłaty (jednorazowo? raty ?). W razie jakichkolwiek pytań w/s płatności prosimy kontaktować się z Administracją Osiedla „Dąbrowskiego” .
5. Podstawą zawarcia umów o ustanowieniu odrębnej własności lokali na rzecz członków spółdzielni będą uchwały Zarządu SM „Mokotów”, określające m.in. przedmiot odrębnej własności wszystkich lokali mieszkalnych lokali o innym przeznaczeniu w każdej z nieruchomości i wykaz uprawnionych do nabycia własności lokali.
6. Teren kolonii 1-3 obejmuje 16 budynków mieszkalnych położonych na 14 działkach ewidencyjnych ( link do listy działek — > https://tinyurl.com/m2azkunw )
7. Do opracowania treści uchwał Zarządu niezbędne jest, po dokonaniu weryfikacji posiadanych przez spółdzielnię dokumentów, przygotowanie dla 16 budynków dokumentacji architektonicznej i geodezyjno-prawnej zawierającej m.in. inwentaryzację budynków, zaświadczenia o samodzielności lokali, wypisy z kartotek lokali i budynków.
8. Projekty uchwał Zarządu zostaną wyłożone w siedzibie spółdzielni na okres 14 dni do wglądu członków spółdzielni, którzy przez kolejne 14 dni będą mogli zgłaszać pisemne uwagi do uchwał.
9. Po rozpatrzeniu uwag członków spółdzielni Zarząd podejmie uchwały, które będą stanowiły podstawę do zawarcia z członkami spółdzielni w formie aktu notarialnego umów o ustanowieniu odrębnej własności lokali dla każdej z nieruchomości.
Przypuszczalne/orientacyjne terminy realizacji w/w czynności.
(Timing’ optymistyczny).
1. 26.11.2024 podpisanie umowy z m.st. Warszawy.
2. Grudzień 2024 podpisanie umowy z geodetą.
3. Styczeń – luty 2025 weryfikacja i przygotowanie brakującej dokumentacji geodezyjno-prawnej i architektonicznej.
4. Marzec 2025 – uzyskanie z urzędów brakujących zaświadczeń o samodzielności lokali i wypisów z kartotek lokali i budynków.
5. Kwiecień 2025 – przygotowanie przez Zarząd uchwał określających przedmiot odrębnej własności wszystkich lokali dla 16 budynków.
6. Maj 2025 – procedura wyłożenia projektów uchwał oraz zgłaszania uwag przez członków spółdzielni.
7. Czerwiec 2025 – rozpatrzenie przez Zarząd uwag oraz podjęcie ostatecznych uchwał.
8. Wrzesień 2025 – rozpoczęcie zawierania z członkami spółdzielni umów o ustanowieniu odrębnej własności lokali.
Dowiedz się więcej o Oficjalna Strona Rady Osiedla - Osiedle Jarosława Dąbrowskiego
Subscribe to get the latest posts sent to your email.